Thehunter Multiplayer dansk forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Thehunter Multiplayer dansk forum

Dansk forum for thehunter jagt simulator
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Balistik

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Nuddle




Antal indlæg : 5
Join date : 03/04/14

Balistik Empty
IndlægEmne: Balistik   Balistik EmptyMan Apr 07, 2014 11:40 am

Nu har jeg i noget tid søgt efter ordenlige samlede balistiske tabeller, eller bare almindelig statistik over hvordan de forskellige våben præsterer på forskellige afstande osv.
Kan sagtens finde nogle del-elementer og enkeltmands analyser, men er der nogle af developerne der officielt har sagt noget om våben egenskaber, eller falder det tilbage på spillerne at samle data? Eller bare en meget god samlet "vidensbase" omkring netop dette?
Til dels kan beskrivelserne i store/på wiki jo godt bruges, men de er bare ikke specielt fyldestgørende.

På forhånd tak, og knæk og bræk! Smile

Tilbage til toppen Go down
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Balistik Empty
IndlægEmne: Sv: Balistik   Balistik EmptyTirs Apr 08, 2014 7:11 am

Der er ikke en komplet fyldestgørende ballestik udmelding fra Devserne på andet end håndvåben/buer og armbrøste. Eneste undtagese er Muzzleloaderen der har bullit drop på afstande over 50 m hvor den er skudt ind til.

Den kan dog sagtens tage dyr på ovep til 100 m men så er der et lille bullit drop der svarer til piledroppet fra snakebiten.. Bullitdroppet er størst fra 75 m til 100 m.

Det passer også nogenlunde på revolverne men der er bullitdroppet mindre fra 75 m til 100 m og størst over de 100 m.
Gælder også crossbow.

med buerne er det mest markant over 40 m = Snakebite/Parker Payton/Recurve/langbue (snakebiten er kraftigst)

Ballestikken er en vigtig proces i oplæringsfasen men den er uden betydning for riflerne da der ikke er bullit drop pga. at render distancen er 220 m på flat terræn i spillet. (Der hvor dyrene bliver usynlige, - uden kikkert.)

Håber at det kan hjælpe lidt.
Tilbage til toppen Go down
Nuddle




Antal indlæg : 5
Join date : 03/04/14

Balistik Empty
IndlægEmne: Sv: Balistik   Balistik EmptyTirs Apr 08, 2014 8:37 am

Det var i store træk også det jeg havde fundet ud af Smile
havde selv testet mig frem til at der ikke rigtig var noget bullet drop (ihvertfald ikke mærkbart) på 200m, hvilket vel også giver ganske god mening i forhold til virkeligheden, hvor det heller ikke ville være sindsygt meget drop man får på 200 m med de rifler vi bruger i spillet.

Men mange tak for svaret, godt at vide jeg ikke havde overset noget fuldstændigt.

Men hvad så med wounding power/penetration, gælder her den normale "virkeligheds" logik med at 9.3 på korte afstande og .300 win mag på lange afstande altid vil være de bedste mht "stopping power". i så fald tror jeg godt jeg kan ressonere mig nogenlunde frem til hvad der fungerer hvornår Smile (har skudt en smule med rifler i virkeligheden og kender sådan nogenlunde de gængse kalibres egenskaber)
Eller er der her nogle tabeller eller noget? kan jo godt være anderledes i spillet end i virkeligheden, eller fordi at de i spillet antager andre mundingshastigheder og kuglevægt end hvad jeg opfatter som "det normale" for en kaliber.

På forhånd tak igen igen Razz
Tilbage til toppen Go down
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Balistik Empty
IndlægEmne: Sv: Balistik   Balistik EmptyTirs Apr 08, 2014 9:00 am

Det følger nogenlunde virkelighedens verden. De bruger den rigtige amo´s værdier i det omfang det kan lade sig gøre.

9.3 har den største stop power på op til 150 m og. 300 mag den bedste power på lang afstand.

Den amo med størst stop power er slug (brennicke) på kortest afstand.

Buer: Recurve med mest wound power, kort afstand (op til 20 m) - Snakebite med mest wound power på længere afstand og Parker P. der er mest lydløs... langbuen: Den svageste, bedst på afstande mellem 10-20 m.

Crossbow med samme kraft som snakebite´en men med riflens muligheder for at ligge ned og skyde.

Power´en er højere når skill level er over 10, men det er ikke bekræftet af Devserne... min egen observation.
Tilbage til toppen Go down
Nuddle




Antal indlæg : 5
Join date : 03/04/14

Balistik Empty
IndlægEmne: Sv: Balistik   Balistik EmptyTirs Apr 08, 2014 12:30 pm

Godt, så er det stort set som jeg troede :)dejligt at få bekræftet. Vidste ikke det med lvl 10 (da jeg ikke er lvl 10 i noget våben endnu) men det glæder jeg mig da til!


Nu skal jeg ikke kommentere for meget på noget jeg ikke har benyttet i virkeligheden, men penetration på brennicke er latterlig in game, på 30 m burde man ikke kunne lave gennemskud på langs af en elg (jo jeg har gjort det). Der er da noget der ikke passer med virkeligheden..
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Balistik Empty
IndlægEmne: Sv: Balistik   Balistik Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Balistik
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Thehunter Multiplayer dansk forum :: Generelt vedrørende spillet-
Gå til: