Thehunter Multiplayer dansk forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Thehunter Multiplayer dansk forum

Dansk forum for thehunter jagt simulator
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Det nye jagtområde

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyOns Mar 07, 2012 10:58 pm

Det var meget interessant at læse onsdagsopdateringen i dag med de nye oplysninger om det nye europæisk inspireret jagtområde og ikke mindst den snarlige mulighed for at kunne vælge dansk sprog i theHunter når man skal spille.
Det har været en stor opgave Haldur har udført og jeg er spændt på at se resultatet. Stefan skriver at det forventes at være includeret i næste spilopdatering...
Tilbage til toppen Go down
niemann

niemann


Antal indlæg : 23
Join date : 12/03/12
Age : 75
Geografisk sted : Aarhus

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyMan Mar 12, 2012 8:21 pm

Ja, nyt område bliver spændende. Men jeg mener at have læst et sted, at der kun kan være et vist antal dyr i hele spillet. Så der vil blive færre i hvert område, ikke Question
Tilbage til toppen Go down
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyTirs Mar 13, 2012 6:59 am

Det er rigtigt at der et tal på 200 dyr der starter i hvert område, men jeg tror ikke at det er et maximalt antal men et antal devs har valgt er tilstrækkeligt til at dække et jagtbehov.... så jeg tror ikke det har indflydelse på antallet af dyr i hvert område.
Jeg tror mere at det er afgørende hvor og hvordan dyrene spawner... om det er enkelt dyr eller små flokke. Det er tydeligt at Blacktail spawner mere i flokke end Whittails... Elks spawner mere i flokke end Moose men der er store forskelle i hvert spil man starter.

Jeg har endnu ikke fundet et bestemt mønster i hvornår på dagen dyrene er at finde i bestemte områder. Tidspunktet på dagen har endnu ikke haft nogen indflydelse på hvordan eller hvor mange dyr der er i spillet, men det tror jeg vil ændre sig fordi dyrene nu har fået en anden AI hvor deres naturlige behov for spise/drikke er kommet i spillet. Jeg tror det det godt kan gælde om at find ud af om der er områder/tidspunkter hvor de forskellige dyr foretrækker at søge hen for at spise og drikke men jeg tror også at det vil blive lidt svært at finde disse steder ligesom det er i den virkelige natur.

Jeg tror først at disse nye og anderledes tiltag med ændret AI og adfærd træder i kratf med den næste game opdatering der kommer her i marts hvor der er planlagt en opdatering og hvor de skifter til den nye leverandør af data kapasitet (spilserverne)
Tilbage til toppen Go down
viper




Antal indlæg : 8
Join date : 20/02/12
Age : 76
Geografisk sted : Nordborg ALS

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyTirs Mar 13, 2012 10:39 am

jeg har bemærket at bjørne er at finde i området omkring fodertønderne om morgenen omkring kl. 7,00 til kl, 9,00, hvorefter de trækker væk.
Tilbage til toppen Go down
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyTirs Mar 13, 2012 12:16 pm

Hi Viper

Tak for iagttagelsen Wink Den er noteret...
Tilbage til toppen Go down
niemann

niemann


Antal indlæg : 23
Join date : 12/03/12
Age : 75
Geografisk sted : Aarhus

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyTirs Mar 13, 2012 7:29 pm

Hvad synes I ellers om fodertønderne? Jeg er ikke særlig imponeret. Købte 2 for 3 uger siden, og hver gang jeg tjekker er der som regel kun hunner, eller små hanner. I dag skød jeg den første bjørn ved brug af compoundbue. Ramte den i lungen fra 42,3 meters afstand. Det er jeg faktisk lidt stolt af Razz. Har altid før brugt 300'eren, for ikke at skulle bruge al tiden på at lede. Smile Smile
Tilbage til toppen Go down
viper




Antal indlæg : 8
Join date : 20/02/12
Age : 76
Geografisk sted : Nordborg ALS

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyTirs Mar 13, 2012 9:35 pm

Very Happy jeg har en tønde stående på pos. X: -12.048 Y: - 5.048 Den 7 marts fik jeg 7 Bjørne i området og den 11 marts fik jeg 6 også i området, så JA de virker, jeg besøger området ca hver 3-4 dag og fylder op. Wink
Tilbage til toppen Go down
niemann

niemann


Antal indlæg : 23
Join date : 12/03/12
Age : 75
Geografisk sted : Aarhus

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyTirs Mar 13, 2012 10:04 pm

viper62 skrev:
Very Happy jeg har en tønde stående på pos. X: -12.048 Y: - 5.048 Den 7 marts fik jeg 7 Bjørne i området og den 11 marts fik jeg 6 også i området, så JA de virker, jeg besøger området ca hver 3-4 dag og fylder op. Wink

Hvilket område er det i? De hanner jeg har set, vejer aldrig mere end 100-150 kg. Jeg er ikke i tvivl om det virker, men jeg synes bare at det giver for lidt i forhold til det foderet koster. Hvad score har den største givet? Smile
Tilbage til toppen Go down
viper




Antal indlæg : 8
Join date : 20/02/12
Age : 76
Geografisk sted : Nordborg ALS

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyTirs Mar 13, 2012 10:14 pm

Prøv at se min livstime statestik, der kan du se alle oplysningerne tongue ÆNDRING- FORKERT POS. DEN KOREKTE ER X: - 12.594 Y: - 5.048 Sorry What a Face


Sidst rettet af viper62 Tirs Mar 13, 2012 10:24 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyTirs Mar 13, 2012 10:21 pm

Jeg syns tønderne virker ganske udmærket. I det område hvor Viper har sin tønde har jeg også haft en tønde stående og i den periode (hvor jeg optog klippene til Bow, Bearbait og barrels) skød jeg en del bjørne. Så flyttede jeg tønden til en anden lysning en 300 m derfra og der er også mange bjørne. Den ene gang så jeg 5 bjørne omkring tønden.(Min næste jagttur går dertil)
Den anden tønde har jeg på Bearmuda Island, den ved siden af skibet, og det er min bedste tønde. Jeg ser næsten altid en 4 - 5 bjørne og i dag har jeg skudt 5 med compond buen der og nu skal den så have fred i en 3 dage inden jeg skal derhen igen. Det er mest males der er der og der er også store imellem (+ 200 kg)
Disse 2 steder opnår attraction 80 + i løbet af 3 dage... for mig...

Jeg har prøvet at sætte en 3. tønde ikke så langt fra krater søen, men i løbet af 3 dage har den kun opnået en attraction på 10 så den får nok hurtigt en ny plads...
Tilbage til toppen Go down
niemann

niemann


Antal indlæg : 23
Join date : 12/03/12
Age : 75
Geografisk sted : Aarhus

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyOns Mar 14, 2012 1:48 pm

Tak for jeres tips. Jeg vil flytte mine til de anbefalede steder. Very Happy Very Happy
Tilbage til toppen Go down
niemann

niemann


Antal indlæg : 23
Join date : 12/03/12
Age : 75
Geografisk sted : Aarhus

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyOns Mar 14, 2012 3:35 pm

Black bear (M) - Cinnamon23.268Share
Score: 23.268
Weight: 278.477 kg (613.9 lbs)
Time of Harvest: 14 Mar 2012 16:15
Shots Hit: 1
Shot Distance: 144.560 m (474.3 ft)
Weapons Used: .300 Bolt Action Rifle (Composite)

Jeg var oppe for at flytte tønden i RFF. Ventede i ½ time og så en kæmpebamse på vej til foderet. Nu tror jeg ikke at jeg flytter tønden. Laughing sunny


Tilbage til toppen Go down
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyOns Mar 14, 2012 6:40 pm

Det er da godt nok en rigtig fin bjørn Very Happy
Tilbage til toppen Go down
niemann

niemann


Antal indlæg : 23
Join date : 12/03/12
Age : 75
Geografisk sted : Aarhus

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyOns Mar 14, 2012 8:05 pm

Viper62.
Jeg kan ikke finde dig, Når jeg taster Viper62 ind, kommer der en Viper623 frem. En gæstespiller. Bruger du et andet navn i spillet? Smile
Tilbage til toppen Go down
viper




Antal indlæg : 8
Join date : 20/02/12
Age : 76
Geografisk sted : Nordborg ALS

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyOns Mar 14, 2012 10:12 pm

ja. mit spillernavn er viper, en anden stjal mit navn i forum Evil or Very Mad , du kan finde mig på Haldurs venneliste. Smile bruger viper62 på forum og her Shocked
Tilbage til toppen Go down
viper




Antal indlæg : 8
Join date : 20/02/12
Age : 76
Geografisk sted : Nordborg ALS

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyLør Mar 17, 2012 11:05 pm

Hawkman skriver. Jeg har ladet mig fortælle at der også er en verden udenfor TheHunter.... nu spør jeg bare. Hvor er den???? Wink affraid
Tilbage til toppen Go down
Haldur

Haldur


Antal indlæg : 18
Join date : 10/01/12
Age : 67
Geografisk sted : Midtjylland

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Nye grise   Det nye jagtområde EmptyTors Apr 05, 2012 4:30 pm

Egentlig ville jeg have skrevet i tråden om seneste opdatering... Men "nogen" har glemt at åbner for indlæg Sad

Jeg har ændret betegnelsen "Vildsvin" i de Amerikanske områder til Vilde grise... Og bruger betegnelsen Vildsvin om de grise vi får her i Europa...

Jeg har lige et jægerspørgsmål... Hvad kalder i andre Råbukkens "krone" jeg har altid kaldt den kronen men i tyskland hedder den "Rosen"... Vi bruger jo rosen som betegnelse for der hvor rosenstokken sidder på pandeskallen... Men hvad siger i?
Tilbage til toppen Go down
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyTors Apr 05, 2012 8:44 pm

Haldur skrev:
Egentlig ville jeg have skrevet i tråden om seneste opdatering... Men "nogen" har glemt at åbner for indlæg Sad

Jeg har ændret betegnelsen "Vildsvin" i de Amerikanske områder til Vilde grise... Og bruger betegnelsen Vildsvin om de grise vi får her i Europa...

Jeg har lige et jægerspørgsmål... Hvad kalder i andre Råbukkens "krone" jeg har altid kaldt den kronen men i tyskland hedder den "Rosen"... Vi bruger jo rosen som betegnelse for der hvor rosenstokken sidder på pandeskallen... Men hvad siger i?

Angående det at skrive i "seneste opdatering" er det kun muligt at skrive et "nyt emne" .... Der er ingen mulighed for at skrive "nyt indlæg" her..... man skal åbne et emne eller lave et nyt emne -- så bliver der mulighed for at skrive nye indlæg.... Det virker lidt underligt.... Det må jeg lige kigge på og finde ud af et eller andet.....

Angående dit jægerspørgsmål har jeg ikke svaret men jeg snakke lige med min kammerat der er aktiv jæger......
Tilbage til toppen Go down
viper




Antal indlæg : 8
Join date : 20/02/12
Age : 76
Geografisk sted : Nordborg ALS

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyTors Apr 05, 2012 10:01 pm

study jeg har hørt "opsats" men den sidder vel på kronen rendeer
Tilbage til toppen Go down
Haldur

Haldur


Antal indlæg : 18
Join date : 10/01/12
Age : 67
Geografisk sted : Midtjylland

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Opsats   Det nye jagtområde EmptyFre Apr 06, 2012 10:56 am

En "opsats" er selve geviret på en Råbuk...
På pandebenet sidder "roserne" og derpå vokser "rosenstokkene"

Stokkene, eller stængerne har sprosser eller takker..

Sprosserne/takkerne danner noget som man vel kunne kalde en slags kloligende blomst...? Jeg kalder det "kronen" men tyskerne kalder det "Rosen"

Hvis man selv vil læse om de regler som ligger til grund for scoresystemet i The Hunter... Så kan man hente hele CIC´s system her:
http://www.cic-wildlife.org/uploads/media/red_book.pdf

Til orientering så finder man Råvildt på side 38 - 41... Det eneste der ikke regnes med i theHunter skoren er kategorien "Skønhed/beauty"
Tilbage til toppen Go down
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde EmptyFre Apr 06, 2012 11:17 am

Jeg kan se at du har fundet svaret...Very Happy

Jeg fandt det her: http://www.skoveniskolen.dk/default.asp?m=10&a=1623

Så jeg må gå ud fra at det kaldes "Rosen" som vokser ud fra Rosenstokken...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Det nye jagtområde Empty
IndlægEmne: Sv: Det nye jagtområde   Det nye jagtområde Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Det nye jagtområde
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Thehunter Multiplayer dansk forum :: Generelt vedrørende spillet-
Gå til: