Thehunter Multiplayer dansk forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Thehunter Multiplayer dansk forum

Dansk forum for thehunter jagt simulator
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Problemer efter opdateringen.....

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Problemer efter opdateringen..... Empty
IndlægEmne: Problemer efter opdateringen.....   Problemer efter opdateringen..... EmptyLør Mar 17, 2012 11:12 pm

Har nogen af jer oplevet problemer i spillet efter den sidste game opdatering ??

Jeg har oplevet en hel del lag problemer og at frameraten er faldet drastisk...

Frameraten kan jeg se på fraps når jeg har den kørende til at optage film med. Før opdateringen kørte spillet upåklageligt men nu har jeg lag og framerate problemer/tab der virkelig kan mærkes. Lagget gør at jeg knap nok kan bevæge mig, - især i sivskovene på Redfeather og når jeg skal optage film er fraps faldet fra 50 - 70 frames i sek. til under 30...

Jeg har skrevet om det inde på thehunter forummet, men vil også lige spørge her... ??
Tilbage til toppen Go down
viper




Antal indlæg : 8
Join date : 20/02/12
Age : 76
Geografisk sted : Nordborg ALS

Problemer efter opdateringen..... Empty
IndlægEmne: lag   Problemer efter opdateringen..... EmptyMan Mar 19, 2012 8:12 am

jeg har også oplevet det, ved mig går jeg næsten i stå, spillet hakker og dyr forsvinder. Sad Mad
Tilbage til toppen Go down
niemann

niemann


Antal indlæg : 23
Join date : 12/03/12
Age : 75
Geografisk sted : Aarhus

Problemer efter opdateringen..... Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer efter opdateringen.....   Problemer efter opdateringen..... EmptyMan Mar 19, 2012 2:11 pm

Spillet hakker også hos mig. Frame har jeg overhovedet ingen forstand på, ved ikke hvilken betydning det har. Jeg synes det er samme tal som før opdateringen, mit svinger mellem 30-60. Slår jeg videoen til, daler det ca. 10. Smile
Tilbage til toppen Go down
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Problemer efter opdateringen..... Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer efter opdateringen.....   Problemer efter opdateringen..... EmptyMan Mar 19, 2012 7:10 pm

niemann skrev:
Spillet hakker også hos mig. Frame har jeg overhovedet ingen forstand på, ved ikke hvilken betydning det har. Jeg synes det er samme tal som før opdateringen, mit svinger mellem 30-60. Slår jeg videoen til, daler det ca. 10. Smile

Frameraten er den hastighed hvormed prossesoren i dit grafikkort (GPU-en) viser billedet i sekundet. Des bedre og hurtigere din GPU på grafikkortet er - des bedre billede kan kortet vise = billedrate...

Kort og enkelt fortalt.....

Et standard kort der lige klarer minimums kravene kan akurart køre spillet på lave indstillinger. Et kort med mere ram (muskler) kører med højere indstillinger så billedet kører pænere uden hakkeri og viser grafikken flot og flydende.

2 gode kort sat sammen i crossfire har dobbelt så meget processorkraft og ram at arbejde med og når du optager film har du brug for meget kraft når billedet ikke kun skal vises men også kopieres til din harddisk.. Det er derfor at frameraten falder når du trykker på optageknappen.

Det er derfor at dem der optager film i god til fremragende kvalitet har så kraftige grafikkort...og går så meget op i Fraps - framerate og fornuftig grafik.. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
niemann

niemann


Antal indlæg : 23
Join date : 12/03/12
Age : 75
Geografisk sted : Aarhus

Problemer efter opdateringen..... Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer efter opdateringen.....   Problemer efter opdateringen..... EmptyMan Mar 19, 2012 8:02 pm

Ok, så blev jeg da klogere. Tak for infoen. Ved mine videoer står der 50 billeder i sekundet, er det lavt eller middel? Jeg kører i højeste opløsning, og det gik fint før den sidste opdatering. Min PC har 8 GB hukommelse, AMDphenom(tm)IIx4 810, 2,60 GHz. Den skulle da sagtens kunne klare spillet, ikke? Smile
Tilbage til toppen Go down
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Problemer efter opdateringen..... Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer efter opdateringen.....   Problemer efter opdateringen..... EmptyMan Mar 19, 2012 9:17 pm

niemann skrev:
Ok, så blev jeg da klogere. Tak for infoen. Ved mine videoer står der 50 billeder i sekundet, er det lavt eller middel? Jeg kører i højeste opløsning, og det gik fint før den sidste opdatering. Min PC har 8 GB hukommelse, AMDphenom(tm)IIx4 810, 2,60 GHz. Den skulle da sagtens kunne klare spillet, ikke? Smile

50 billeder er middel til højt og ret fint og din PC er stærk og med en 4 kerner (quad core) processor og masser af kræfter og kan sagtens køre spillet. Det er kræfterne i dit grafikkort der bestemmer hvor høj opløsning du kan opnå og da du kan køre i højeste opløsning er det meget fint.

Jeg vil tro at din billed rate falder til omkring de 30 når du optager en film og det er godt nok men den vil falde yderligt når du er i tæt krat eller i tæt sivskov, - måske ned til 20 eller mindre og det er ikke godt, men det kan du undgå ved at redusere opløsningen i spillet og gøres det rigtigt vil det næsten ikke kunne ses på kvaliteten.

Forslag:

Scene complexety: - High: Træer og buske står stadig pænt...

Texture..............: - High: Overfladen på træer,dyr,terræn er stadig flot...

Shaddow............: - Low : Der er næsten ingen forskel på skyggerne men det stjæler masse af kræfter

Multi sample antialiasing X 4 : Det er næsten ingen forskel, - men igen...stjæler rigtig meget kraft

Texture filtering............X 8 : Meget stor forskel når du er i tæt krat og sivskov... ellers ingen forskel

Forskellene er tydelige i at spillet er flydende og når du optager film må frame raten helst ikke falde til under 30 der er den framerate der bruges i de fleste film når man laver dem. Den kan bruges lavere men filmen kører ikke stabilt så... og her er der tale om frameraten under optagelse (røde tal i Fraps)

Du er velkommen til at spørge mere.... Jeg hjælper gerne.Very Happy
Tilbage til toppen Go down
niemann

niemann


Antal indlæg : 23
Join date : 12/03/12
Age : 75
Geografisk sted : Aarhus

Problemer efter opdateringen..... Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer efter opdateringen.....   Problemer efter opdateringen..... EmptyMan Mar 19, 2012 9:29 pm

Det er næsten indstillet, som du foreslår. Den eneste forskel er at Shaddow er sat på mellem, men det retter jeg. Skal jeg ændre noget i Fraps? Punktet er sat ved 50fps. Smile

Har ændret Shaddow til law, og det gav ca. 10 mere. Optagelse ligger på 30 inde i skov.
Tilbage til toppen Go down
Hawkeman
Admin
Hawkeman


Antal indlæg : 87
Join date : 07/01/12
Geografisk sted : Stubbekøbing

Problemer efter opdateringen..... Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer efter opdateringen.....   Problemer efter opdateringen..... EmptyMan Mar 19, 2012 11:42 pm

Det lyder rigtigt godt Very Happy

Du behøver ikke at rette i Fraps når det kører rigtigt godt men det eneste du har ud af at køre 50 er at filerne på din PC bliver en del større end nødvendigt... Forbedringen af kvaliteten er umærkelig, syns jeg og de fleste behandlingsprogrammer til at lave film kører med 30 og forøvrigt kan du med fordel sætte Fraps til at gemme filerne i halv størrelse. Jeg kan ikke se nogen forskel i mine optagelser om de står til fuld størrelse eller halv størrelse, men de fylder kun det halve og video editoren er ligeglad.. Jeg bruger Windows moviemaker til at lave film i og AVS video editor når jeg lægger stemme på for den feature har den anden ikke...



Den eneste forskel jeg kan se med Fraps i hel eller halv er at optagelsene synes at køre nemmere med en smule bedre framerate.. men jeg er ikke sikker på den forskel... kan være indbildning...
Tilbage til toppen Go down
niemann

niemann


Antal indlæg : 23
Join date : 12/03/12
Age : 75
Geografisk sted : Aarhus

Problemer efter opdateringen..... Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer efter opdateringen.....   Problemer efter opdateringen..... EmptyTirs Mar 20, 2012 2:12 pm

Tak for hjælpen. sunny
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Problemer efter opdateringen..... Empty
IndlægEmne: Sv: Problemer efter opdateringen.....   Problemer efter opdateringen..... Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Problemer efter opdateringen.....
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Thehunter Multiplayer dansk forum :: Generelt vedrørende spillet-
Gå til: